Siedmiu najlepszych uczestników w quizie (pod względem ilości dobrych odpowiedzi, a w przypadku remisów także czasu) weźmie udział w rundzie dodatkowej, w której do wygrania jest złoty immunitet oraz inne nagrody. Są to (w kolejności od najlepszego):
- LetItBreathe
- Joanna
- Wellington
- Anastasia
- Allan
- Marcelina
- Angela
Wśród nich mogłaby być Demet, ale zrezygnowała z udziału w tej rundzie, zatem jej miejsce zajęła osoba, która zajęła ósme miejsce w zadaniu „Quiz” – Angela.
- Zadanie polega na udziale w grze planszowej, w której celem jest wyeliminowanie innych graczy. Osoba, która pozostanie jako jedyna w grze, otrzyma złoty immunitet.
- Uczestnicy po kolei (od najlepszego w quizie do najsłabszego) losują liczbę pól (oczka), o którą się poruszą (1–6). Kierunek ruchu jest dowolnie wybierany przez gracza.
- Koło i kolory na nim będą odpowiednikiem kostki do gry. Przyjmujemy następujące oznaczenie:
1 oczko – zielony;
2 oczka – pomarańczowy;
3 oczka – fioletowy;
4 oczka – żółty;
5 oczek – niebieski;
6 oczek – czerwony. - Przed każdą turą zostanie graczom zadany wyraz z lukami (wraz z kategorią słowa), który należy odgadnąć. Osoba, która zrobi to najszybciej, otrzyma tzw. strzałę, służącą do eliminowania innych uczestników.
- Uczestnik może użyć strzał po wykonaniu ruchu i po przyjęciu efektu, jaki daje dywan lub przedmiot specjalny – musi to wtedy oczywiście zakomunikować. Sposobów korzystania z nich jest kilka i każdy ma inny koszt:
- 1 strzała – należy się znaleźć na jednym polu z innym graczem, wtedy można odebrać mu 1 życie poprzez wygraną w walce na poduchy;
- 2 strzały – należy się znaleźć na jednym polu z innym graczem, wtedy można odebrać mu 1 życie poprzez wygraną lub remis w walce na poduchy;
- 3 strzały – należy się znaleźć na jednym polu z innym graczem, wtedy od razu można odebrać mu 1 życie;
- 5 strzał – można odebrać 1 życie innemu graczowi bez konieczności znalezienia się z nim na tym samym polu.
- Każdy uczestnik zaczyna grę z 2 życiami.
- Na planszy znajdują się bonusowe pola – wielorazowe (dywany) i jednorazowe (przedmioty na dywanach).
- DYWANY:
zielone:1 lub 2 oczka – bukiet ślubny do puli;
3 lub 4 oczka – 1 strzała;
5 lub 6 oczek – dodatkowy ruch;
pomarańczowe:
1 lub 2 oczka – utrata 2 strzał;
3 lub 4 oczka – 1 życie;
5 lub 6 oczek – odebranie komuś 1 strzały;
czerwone:
1 lub 2 oczka – utrata 1 życia;
3 lub 4 oczka – utrata kolejki, nie można wtedy też przez całą kolejkę odpowiadać;
5 lub 6 oczek – koszt ataku z odległości obniżony o 2 strzały przez 3 kolejki.
niebieski:1 oczko – jeśli zdobyłeś/aś w tym zadaniu puzzla, przekaż go innemu, dowolnie wybranemu graczowi;
2 oczka – przez dwie kolejki poruszasz się tylko o 1 do przodu;
3 oczka – przez 2 kolejki każdy atak jest dla Ciebie droższy o 1 strzałę;
4 oczka – teleportuj się na dowolnie wybrane pole;
5 oczek – otrzymujesz 2 życia;
6 oczek – otrzymujesz 2 strzały.
- PRZEDMIOTY NA DYWANACH (w tym wypadku nie będziecie wiedzieli, co się kryje za konkretnym przedmiotem):♦ zdobywasz puzzel #6;♦ zdobywasz puzzel #8;♦ wyeliminuj dowolnego uczestnika;♦ wybór: możesz wziąć 2 jokery w zamian za opuszczenie planszy♦ wybór: albo tracisz 1 życie, albo z puli zostanie zabrane 12 bukietów ślubnych i 3 świece;♦ zostajesz z 1 życiem;♦ tracisz wszystkie strzały;♦ przyznaj 1 dodatkowe życie innemu, dowolnie wybranemu graczowi.
Termin wykonania zadania jeszcze ustalimy, jednak chciałbym, żebyście zrobili je możliwe najszybciej.