Ogólną ideą zadania jest odpowiadanie na pytania z najróżniejszych dziedzin (spoza Awatarii).
Gra rozpoczyna się zadaniem pytania, na które każdy uczestnik może odpowiedzieć. Osoba, która zrobi to najszybciej, zyskuje możliwość wyznaczenia gracza, który dostanie pytanie skierowane konkretnie do niego. Błędna odpowiedź skutkuje utratą jednej z trzech szans – w tej sytuacji odpowiadającego wybiera poprzednia osoba – natomiast podanie trafnego rozwiązania pozwala na wybór kolejnego uczestnika. Z chwilą utraty wszystkich szans gracz odpada z rundy.
Grę kończy się w momencie, gdy pakiet 51 pytań zostanie zużyty, co oznacza, że zwyciężają wtedy wszyscy, którzy zachowali przynajmniej jedną szansę.
Rzeczy, które można wygrać:
- 2 x 1 joker
- 2 x 2 jokery
- czarny joker*
- puzzel #13
- puzzel #10 + puzzel #11
- 2 x połowa VIP-a na 5 dni**
- pułapka – odjęcie jednego punktu na najbliższym Teście
Każdemu z uczestników przyporządkuje je Agent, a grać o nie będziecie oczywiście w ciemno.
* Dla przypomnienia: czarny joker powoduje, że każdy wyłożony przed Testem przez innych Uczestników joker lub immunitet przepada. Nie wpływa on na działanie złotego immunitetu.
** Aby VIP na 5 dni trafił do puli, w grze pod koniec muszą zostać obie osoby, którym przyporządkowana została jego połowa.